ordina - let's connectivate

In 2011 lanceerde Ordina een nieuwe strategie om het bedrijf tegen 2014 klaar te maken voor nieuwe tijden, waarin de rol van een IT-provider fundamenteel zou veranderen. Ordina zou de switch maken van bodyshopper naar end-to-end-solution partner vanuit verschillende IT-disciplines.

Maar die ommezwaai vraagt natuurlijk ook een nieuwe cultuur, waarin business units nauw samenwerken om zo tot nieuwe diensten en oplossingen te komen. En zo’n nieuwe cultuur creëren, wil zeggen dat je mensen gaat aansporen tot actie en gedragsverandering.

Om de 500 Ordina-medewerkers te begeleiden naar de nieuwe cultuur,
introduceerde het management 'The Connectivator', een superheld die iedereen zou inspireren om vlotter te gaan samenwerken. Niemand heeft The Connectivator ooit fysiek ontmoet, maar zijn impact is groot, en overal lijkt hij op te duiken.

Na de interne lancering op het jaarlijks personeelsevent werden ook kandidaten op de arbeidsmarkt met het juiste profiel aangesproken op hun wil om te 'connectiveren'.

Met groeiende naamsbekendheid voor Ordina en een vlotte instroom van kwalitatieve cv's tot gevolg.

ordina_wall_footsteps.png
Ordina_auto_branding