6stappen_inleidingA.png
stap1_identiteit.png
stap2_EVP.png
stap3_verhalen.png
stap4_content2.png
6stappen_campagne2.png
analytics.jpg
6stappen_inleidingA.png

Onze methode


 

 

onze methode 

De slimste weg naar jouw werkgeversmerk
───

 

 

SCROLL DOWN

Onze methode


 

 

onze methode 

De slimste weg naar jouw werkgeversmerk
───

 

 

 

Een werkgeversmerk is geen zomaar-even-snel-verzonnen marketingpraatje met een mooi logo,
een kleurenschema en een grappige campagne. Daar prikken medewerkers en kandidaten zo doorheen, net voor ze kiezen voor een concurrent die wél een oprecht en waardevol verhaal brengt.

Mensen aan je bedrijf binden vraagt om introspectie, analyse en storytelling. En dan pas om campagnes die niemand onberoerd laten. Onze methodologie ziet er kort samengevat zo uit:

 
stap1_identiteit.png

Stap 1


 

STAP 1 

Je identiteit in kaart brengen

Stap 1


 

STAP 1 

Je identiteit in kaart brengen

 

Alles begint bij het achterhalen van de realiteit. Wat heb je als bedrijf écht te bieden aan je medewerkers (en je kandidaten)? Wat gaat er schuil achter de waarden op je jobsite en de beloftes in je vacatureteksten? Dat achterhalen we via interviews, focusgroepen en surveys bij de eigen medewerkers en bij mensen van buitenaf.

Het resultaat is een volledig en genuanceerd beeld, geïllustreerd door concrete voorbeelden,
verteld door échte mensen. Een solide basis om op te bouwen.

 
stap2_EVP.png

Stap 2


 

STAP 2

Bouwen aan je EVP

Stap 2


 

STAP 2

Bouwen aan je EVP

 

De conclusies uit die eerste onderzoeksfase vormen de ingrediënten van de EVP – de employee value proposition. Dit is zonder twijfel de belangrijkste stap in het proces. Want hier lijsten we op wat je aan je mensen te bieden hebt, en wat je daarvoor van hen in ruil verwacht. Die EVP belicht je bedrijf als werkgever vanuit verschillende invalshoeken en is tegelijk confronterend én aspirationeel.

Die EVP vertalen we in één adem naar een employer brand story – een navertelbaar verhaal dat samenvat wat je als werkgever te bieden hebt en wat je zo anders maakt dan alle anderen. Aan het eind van dat verhaal staat een brand promise die de kiem legt van alle verdere campagnes.

 
stap3_verhalen.png

Stap 3


 

STAP 3

Op zoek naar echte verhalen
 

Stap 3


 

STAP 3

Op zoek naar echte verhalen
 

 

Niemand gelooft een verhaal dat niet authentiek is. Dus hoe bewijs je dat jouw brand story dat wél is? Simpel: door hem te laten vertellen, door echte mensen. Ambassadeurs van je werkgeversmerk die je vandaag al in huis hebt. Hun anekdotes en verhalen bewijzen wat we claimen in de brand promise.

Die ambassadeurs hebben vaak een duwtje in de rug nodig. Daarom brengen we hen graag samen in een community waar ze elkaar enthousiast kunnen houden en ze gecoacht worden in hun rol als ambassadeur. Zo hebben hun verhalen straks tien keer meer impact.

 
stap4_content2.png

Stap 4


 

STAP 4

Content & kanalen ontwikkelen
 

Stap 4


 

STAP 4

Content & kanalen ontwikkelen
 

 

We toveren die ambassadeursverhalen om tot beklijvende content. Straffe video’s, toffe blogs, leuke presentaties op scholen en beurzen, … We zetten hoog in op je eigen kanalen: een indrukwekkende jobsite is dé thuisbasis van alle verhalen die je de wereld in stuurt. En dat doen we via directe en doelgroepgerichte kanalen: mail, sociale media, online marketing, ... Of, waarom niet, via WhatsApp en Snapchat.

Smart cost, high impact – daar gaan we voor.

 
6stappen_campagne2.png

Stap 5


 

STAP 5

En dan nu ... campagne!
 

Stap 5


 

STAP 5

En dan nu ... campagne!
 

 

Hier kwam je initieel voor, niet? Voor zo’n Maesters-at-Work campagne die kandidaten van hun sokken blaast en hen massaal voor jou doet kiezen.

Uiteraard bouwen we die ook voor jouw bedrijf. Maar we lanceren hem wél eerst intern
(een ideale katalysator voor change, trouwens). En we versterken hem met nog meer ambassadeurs en nog meer rijke content. Van dan af is het een simpel AIDA-riedeltje: interesse wekken, goesting geven en aanzetten tot actie.

 
analytics.jpg

Stap 6


 

STAP 6

Meten & bijsturen
 

Stap 6


 

STAP 6

Meten & bijsturen
 

 

Employer marketing is geen exacte wetenschap. Toch kan je meer en meer dingen meten. Met de juiste KPI’s zie je of je bekender wordt als werkgever, of je bij de juiste kandidaten de juiste snaren weet te raken, maar ook of je medewerkers zich binden aan je EVP. En al die digitale campagnes maken meten natuurlijk een stuk makkelijker.

Wij zijn op ons best als we periodiek mogen meten, maar ook bijsturen. Elke zes maanden samen rond tafel om enkel en alleen over resultaten te praten. Hoe hebben de campagnes gewerkt? Hoe evolueert de instroom? Wat met het engagement van de mensen? Waar kunnen we de campagnes nog verfijnen? Met opnieuw smart cost, high impact als ons mantra.