What’s in a name?

Soms heel veel

De Employer Identity Scan is exact wat het zegt: de tool die jouw werkgeversidentiteit onthult. Hoe? Door eerst al je medewerkers of collega’s te bevragen met een diepgaande EVP (employee value proposition) survey. Vervolgens analyseert en segmenteert een gebruiksvriendelijk dashboard de resultaten van die survey. Jij hoeft dus geen honderden (of zelfs duizenden) antwoorden te interpreteren, dat doet de scan volledig voor jou. Zo kan jij focussen op de inzichten die je eruit haalt. 

Met de Employer Identity Scan leer jij hoe je medewerkers – of collega’s – je bedrijf beoordelen als werkgever. Het begin van elk succesvol employer brand.

Jouw employer brand begint hier…

… en nu.

Je wil vooruit met je organisatie. Je wil innoveren en groeien. En je weet heel goed dat je daar mensen voor nodig hebt. Liefst van al de juiste. Mensen die zich thuis voelen in je organisatie en die je visie delen. Mensen waarop je kan rekenen. Dat begrijpen we. 

Maar die mensen kan je alleen vinden als jij ook weet wie je bent als werkgever. Een sterk en passend employer brand is cruciaal om talent aan te trekken en bij te houden. En dat begint hier en nu. Bij je bestaande medewerkers en je huidige identiteit als werkgever. De Employer Identity Scan geeft je de unieke kans om je employer brand te versterken en te optimaliseren. Om je sterktes te accentueren en verbeterpunten aan te pakken. Om nieuw talent aan te trekken en de betrokkenheid en retentie van je bestaand talent te verhogen.

Verbeter je employee experience

Tevreden en betrokken medewerkers zijn productiever en blijven langer. Door hun ervaringen te begrijpen, kan je ze ook adresseren. Met de scan worden ze betrokken bij het verhaal van je organisatie en zorg je ervoor dat ze het graag mee vertellen.

Ontdek wat je moet vertellen

In een competitieve arbeidsmarkt heb je met de juiste inzichten een grote stap voor op de rest. In de Employer Identity Scan ontdek je jouw unique selling points als werkgever en kan je ze benutten om de beste talenten aan te trekken.

Leer waar je staat en waar je naartoe wil

De resultaten van de scan zijn gebaseerd op data en inzichten uit de survey. Dat betekent dat het een betrouwbare nulmeting is waarop je kan beginnen bouwen en mee kan vergelijken in de toekomst. Want meten is weten.

Hoe werkt het? 

  1. De Survey: gedurende een periode van enkele weken geef je medewerkers de kans om de Employee Value Proposition survey in te vullen. We helpen je graag met de verwoording in de oproep om zoveel mogelijk medewerkers aan boord te krijgen.

  2. Data-analyse: Alle resultaten van de survey worden in ons geavanceerde dashboard opgenomen, waarin ze geanalyseerd en gesegmenteerd worden.

  3. Score per bouwsteen: na 20 jaar ervaring hebben we bij Insilencio een eigen methode ontwikkeld om een EVP te bepalen. Dit op basis van 7 bouwstenen. Na de scan ontvang je een score per bouwsteen. Zo zie je meteen waar er werk aan de winkel is en waar je uitzonderlijk goed scoort:
  4. Benut de informatie: Wil je na de scan aan de slag met enkele werkpunten of je sterke kwaliteiten uitspelen in employer marketing? Dan kijken we graag hoe onze experts bij Insilencio je verder kunnen helpen.

 

De scan is voor jou

  • Als je als CEO of zaakvoerder de kern van je organisatie wil begrijpen om gegronde beslissingen te nemen. 
  • Als je als HR-manager niet meer in het donker wil tasten en wil weten wat er echt speelt bij de medewerkers. 
  • Als je als marketing manager een vertrekpunt nodig hebt om een sterk, authentiek employer brand neer te zetten. 
  • Als je de toekomst van je organisatie wil verzekeren door goed te weten waar je nu staat.
  • Als je een snelgroeiende start-up, middelgroot bedrijf, multinational, vzw of ngo bent. De scan geeft je inzichten op maat van jouw organisatie.

De scan is niet voor jou

  • Als je bang bent om de ‘doos van pandora’ open te trekken. Dan helpen we je bij Insilencio graag verder met een plan van aanpak om die doos niet alleen te openen, maar constructief aan te pakken wat eruit komt.

Durf je organisatie in te duiken

Om hem van binnenuit te verstevigen en verder te groeien

    Inschrijven voor nieuwsbrief

    Hey, ik ben van

    Schrijf me in op