De Insilencio Academy.

Dé plek waar jij uitgroeit tot een employer marketing professional.
Of jouw bedrijf tot een employer of choice.

Employer of choice programma voor jonge scale-ups

Ben je een start-up die gegroeid is naar een team van 10-50 medewerkers? Dan wil je waarschijnlijk leren hoe je die topwerkgever wordt die de beste talenten aantrekt én aan boord houdt. Schrijf je als duo zaakvoerder + HR in voor dit programma en maak de sprong naar employer of choice.

  • plaatsen Plaats voor 5 duo’s
  • aantal sessies Acht sessies van een hele dag
  • datum Van oktober 2021 tot juni 2022
  • prijs 4.500 EUR per duo (extra korting via KMO-portefeuille)
  • doel Netwerken met en leren van je peers
  • coaching Inclusief persoonlijke coaching
  • certified Je bent Insilencio Academy Certified

Employer of choice programma voor grotere KMO’s

Ben je een stevige KMO die een team van meer dan 50 medewerkers wil meetrekken? Dan heb je waarschijnlijk al wat stappen gezet in je employer branding. Schrijf je als duo marketing + HR in voor dit programma en groei met jouw bedrijf verder uit tot een employer of choice.

  • plaatsen Plaats voor 5 duo’s
  • aantal sessies Acht sessies van een hele dag
  • datum Van oktober 2021 tot juni 2022
  • prijs 4.500 EUR per duo (extra korting via KMO-portefeuille)
  • doel Netwerken met en leren van je peers
  • coaching Inclusief persoonlijke coaching
  • certified Je bent Insilencio Academy Certified

Employer marketing master programma voor marketingfreelancers

Ben je een marketingfreelancer die tijdelijke of langlopende opdrachten invult bij verschillende werkgevers? Dan krijg je waarschijnlijk soms de vraag om ook te ondersteunen in employer branding. Bouw je expertise uit via dit unieke programma.

  • plaatsen Plaats voor 10 deelnemers
  • aantal sessies Zes sessies van een halve dag
  • datum Van oktober 2021 tot februari 2022
  • prijs 1.950 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)
  • doel Netwerken met en leren van je peers
  • certified Je bent Insilencio Academy Certified

Employer marketing master programma voor HR-freelancers

Ben je een HR-freelancer die tijdelijke of langlopende opdrachten invult bij verschillende werkgevers? Dan krijg je waarschijnlijk vaak de vraag om ook te ondersteunen in employer branding. Bouw je expertise uit via dit unieke programma.

  • plaatsen Plaats voor 10 deelnemers
  • aantal sessies Zes sessies van een halve dag
  • datum Van oktober 2021 tot februari 2022
  • prijs 1.950 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)
  • doel Netwerken met en leren van je peers
  • certified Je bent Insilencio Academy Certified

Employer marketing master programma voor studenten

Ben je nog student maar voel je al dat je van employer marketing je vak wil maken? Kom dan alle skills leren om je toekomstige werkgever te helpen uitgroeien tot employer of choice. Hier leg je de basis voor je loopbaan in employer marketing.

  • plaatsen Plaats voor 10 deelnemers
  • aantal sessies Zes sessies van een avond
  • datum Van september 2021 tot december 2021
  • prijs 250 EUR
  • doel Netwerken met en leren van je peers
  • certified Je bent Insilencio Academy Certified

Employer marketing master programma voor professionals

Ben je al professioneel actief in marketing of HR, maar wil je een doorgedreven expert worden in employer marketing? Dan is dit programma de ideale speeltuin. Hier leer je alle facetten die met employer marketing te maken hebben.

  • plaatsen Plaats voor 10 deelnemers
  • aantal sessies Zes sessies van een halve dag
  • datum Van oktober 2021 tot februari 2022
  • prijs 1.750 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)
  • doel Netwerken met en leren van je peers
  • certified Je bent Insilencio Academy Certified

Eerder nood aan een in house programma op maat van jouw bedrijf?
Bekijk dan onze trainingsmodules en contacteer ons voor een afspraak.

TRAININGSMODULE

Hoe breng ik mijn employee value proposition in kaart?

Wie wil bouwen aan een duurzaam en authentiek employer brand, start best met het in kaart brengen van een messcherpe employee value proposition (EVP). Gedragen door de werkgever, maar ook door alle medewerkers. Via deze module leer je hoe je dat doet als een volleerde expert.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je de perfecte mix maakt tussen kwantitatief en kwalitatief bevragen van managers en medewerkers.
  • kan de inzichten omzetten in een EVP waarin must-haves en nice-to-haves van elkaar gescheiden worden.
  • weet hoe je perfect zicht krijgt op de sterktes die je wil uitspelen in je communicatie naar de arbeidsmarkt.
  • weet hoe je het leadership kan helpen om de juiste people strategie voor de toekomst te bouwen.
  • weet hoe je vat krijgt op de pijnpunten in het people beleid die met prio moeten aangepakt worden.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe bouw ik een wervend employer brand verhaal?

Misschien heb je al de nodige stappen gezet om je EVP in kaart te brengen, maar ontbreekt het je nog aan een creatieve vertaling naar een meeslepend employer brand verhaal. Zo een dat je in woord én in beeld verteld krijgt en de basis vormt voor je arbeidsmarktcommunicatie.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je je employer brand kan afstemmen op je corporate brand.
  • weet welke ingrediënten absoluut hun plaats verdienen in de brand story.
  • zal erin slagen om mét de collega’s zelf tot een communicatieconcept te komen.
  • weet op welke manier je je employer brand vertaalt naar online & offline campagnes.
  • kent de tricks om het script te schrijven van een krachtige employer brand video.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe bereik ik de juiste kandidaten op de arbeidsmarkt?

Corona of geen corona, daarbuiten woedt nog steeds een ware war for talent. En elke werkgever zegt hetzelfde: het gaat me niet om hoeveel kandidaten zich melden, wel om of het de juiste zijn. Maar hoe maak je jezelf bekend en geliefd bij net die kandidaten die voor jou interessant kunnen zijn? Dat leer je in deze training.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet welke type content het beste werkt om kandidaten bewust te maken van je bestaan en welke hen dichter en dichter bij de sollicitatieknop brengt.
  • weet hoe je de ideale mix opzet van kanalen die jouw doelgroep weten te bereiken.
  • slaagt erin het juiste evenwicht te vinden tussen organische en betalende online marketing.
  • weet hoe je op sociale media een zo groot mogelijke volgerscommunity kan uitbouwen van toekomstige sollicitanten.
  • weet hoe je referral als versneller van je rekruteringen kan inzetten.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe maak ik van mijn jobsite een talentmagneet?

Je jobsite is dé hub waar kandidaten zichzelf overtuigen om bij jou te solliciteren. Je hebt er dus alle belang bij om ‘m volledig op punt te zetten, met de juiste content en een top user experience. Met deze training krijg je alle tips & tricks in één keer.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je de structuur van je jobsite moet uittekenen en waar welke content het meest tot zijn recht komt.
  • is in staat om een webdeveloper te briefen die de perfecte jobsite voor je bouwt.
  • kan zelf een aantal quick wins doorvoeren en de bestaande jobsite hier en daar al slim aanpassen.
  • is in staat om de impact van de jobsite nauwgezet te meten en op te volgen met de juiste KPI’s voorop.
  • weet perfect hoe de jobsite hoge ogen kan gooien in zoekmotoren als Google.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe zorg ik voor de optimale selectie-ervaring?

Het is al zo lastig om de juiste kandidaten te doen solliciteren, laat staan dat je sollicitanten ook nog eens afhaken. Bouwen aan een selectieproces dat zorgt voor een optimale ervaring bij de kandidaat, is dan ook cruciaal. Leer er alles over in deze training.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je sollicitanten het best benadert eens ze hun cv gedropt hebben.
  • slaagt erin om het selectieproces bij te sturen met een aantal quick wins.
  • weet hoe je leidinggevenden en medewerkers als employer brand ambassadeurs betrekt tijdens de selectiefase.
  • kan een slim evenwicht vinden tussen digitale tools en fysieke interacties.
  • ziet de kans om voor elke doelgroep een aangepast proces te voorzien zonder efficiëntie te verliezen.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe geef ik een boost aan mijn onboardingprocessen?

Uit onderzoek blijkt dat heel wat nieuwe starters na zes maanden alweer stiekem uitkijkt naar een andere werkgever. Daarom is je onboardingproces misschien wel de belangrijkste hefboom in je employer branding. In deze training leer je hoe je het ideale onboardingproces in elkaar steekt.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • heeft een duidelijk zicht waar het onboardingproces al goed zit en nog te kort schiet.
  • kan het bestaande onboardingproces al een eerste boost geven met een aantal quick wins.
  • kan het juiste evenwicht vinden tussen digitale tools en fysieke interacties met medewerkers en leidinggevenden.
  • snapt hoe je een onderscheid maakt tussen de preboarding, de eerste dagen en de weken en maanden nadien.
  • maakt van elke onboarding een beleving die de nieuwkomer nooit meer vergeet.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe zet ik digitale kanalen in voor mijn rekrutering?

Het spreekt voor zich dat rekruteringscommunicatie zich quasi uitsluitend nog online afspeelt. Welke kanalen gebruik ik dan het best? Hoe maak ik de ideale mix tussen search engines, sociale media, jobboards en andere sites en apps? En welke tools schakel ik in om het rekruteringsproces te vergemakkelijken? Leer het hier in deze opleiding!

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet welke digitale kanalen je best inzet om je doelgroep te bereiken.
  • vindt de juiste mix tussen search engines, sociale media, jobboards, …
  • weet welk applicant tracking system (ATS) het meest geschikt is om efficiënt te rekruteren.
  • kan het juiste evenwicht bepalen tussen digitale rekruteringstools en fysieke interacties.
  • kan het rekruteringsproces scherp meten en bijsturen waar nodig.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe zet ik mijn employer brand om in krachtige video’s?

Videocontent is dezer dagen niet meer weg te denken, ook niet in je employer branding. Maar hoe weet je nu welke verhalen je best in video omzet? En welke video’s welke impact met zich mee kunnen brengen? Kom het ontdekken in deze opleiding.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je je employer brand kan omzetten in een sprekende employer brand video.
  • kent de stappen om tot de meest authentieke testimonialvideo’s met medewerkers te komen.
  • weet welk type video best werkt naar welke doelgroep en via welk kanaal.
  • kan de eigen jobsite doorspekken met de juiste videocontent die kandidaten doet watertanden.
  • begrijpt hoe video ook een cruciale rol kan spelen om intern employee engagement te boosten.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe maak ik van mijn medewerkers employer brand ambassadeurs?

Employer branding moet authentiek zijn. Dus zijn de persoonlijke verhalen van je medewerkers cruciaal. Maar hoe zorg je dat niet alleen de usual suspects opstaan als ambassadeur? En welke stappen kan je zetten om ambassadeurschap nog meer impact te laten hebben? Pik het op in deze training.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je een ambassadeurscommunity kan uitbouwen die verder reikt dan de usual suspects.
  • kan bij medewerkers de juiste ambassadeurstalenten ontdekken, waardoor het ook nog eens fun wordt.
  • weet welke skills je moet ontwikkelen om ambassadeurschap écht impact te laten hebben.
  • zal erin slagen om duurzaam ambassadeurschap uit te bouwen en niet zomaar een hype die snel weer stilvalt.
  • weet welke tools je kunnen helpen om nog meer uit ambassadeurschap te halen.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe laat ik onze visie, missie, strategie en waarden leven in onze organisatie?

Elke werkgever droomt ervan: dat alle medewerkers mee hun schouders zetten onder de missie en de doelen van het bedrijf. En dat de waarden elke dag tot uiting komen in het gedrag van elke collega. In deze training leer je hoe je visie, strategie en waarden écht tot leven brengt.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • slaagt erin om de visie en de missie als een zingevende droom neer te zetten in de organisatie.
  • kan de bedrijfsstrategie samenvatten in een inspirerend en duidelijk plan voor de komende jaren.
  • weet hoe je droom en plan vanuit de cockpit en via de leidinggevenden doet landen bij alle medewerkers.
  • kent de technieken om medewerkers hun volle ja te laten geven op het plan door er zelf acties aan te koppelen.
  • weet hoe de bedrijfswaarden eindelijk echt tot leven kunnen komen in gedrag.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe worden onze leidinggevenden een hefboom van ons employer brand?

Sterke employer brands slagen erin een optimale employee experience te creëren rond alle facetten van het people beleid. En daarin spelen leidinggevenden een cruciale rol. Leer in deze training hoe je je leidinggevenden kan motiveren om op te staan als dé promotor van het people beleid.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je interne commmunicatie opzet rond alle processen in je people beleid.
  • zal erin slagen de leidinggevenden bewust te maken van hun centrale rol om employee experience te boosten.
  • weet hoe je leidinggevenden mee kan laten sleutelen aan de interne communicatie.
  • zorgt ervoor dat leidinggevenden ambassadeurschap aanwakkeren binnen het bedrijf.
  • zal ontdekken hoe leidinggevenden ook zelf zullen opstaan als ambassadeur van de organisatie en van het people beleid.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe bouw ik de optimale L&D en career growth experience?

Heel wat organisaties proberen persoonlijke groei te stimuleren bij de medewerkers. Maar dan zie je dat er te weinig tijd wordt gemaakt voor L&D of dat medewerkers die groeikansen niet zien. Leer in deze training hoe je rond learning & development en career growth de ideale employee experience kan bouwen.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je de huidige ervaringen rond learning & development en interne mobiliteit in kaart brengt.
  • kan vanuit die inzichten het beleid rond L&D en interne mobiliteit gericht bijsturen.
  • slaagt erin om via interne communicatie elke medewerker te informeren en te inspireren.
  • weet ook de leidinggevenden te betrekken om actiever promotie te voeren rond L&D en interne mobiliteit.
  • zal zien hoe er zo stilaan een cultuur van L&D en persoonlijke groei zal ontstaan.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe maak ik van mijn loonbeleid een sleutel in onze employer branding?

Als werkgever hoop je dat loon niet de voornaamste reden is waarom kandidaten voor je kiezen. Maar toch wil je ook niet blind zijn voor de bijdrage die je loonbeleid kan brengen tot de totale employee experience. In deze training leer je hoe je je rewardbeleid kan positioneren als interessante hefboom voor je employer brand.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je de huidige ervaringen rond reward & recognition in kaart brengt.
  • kan vanuit die inzichten het bestaande beleid rond reward & recognition gericht bijsturen.
  • slaagt erin om via interne communicatie elke medewerker te informeren en te inspireren.
  • weet ook de leidinggevenden te betrekken om actiever promotie te voeren rond reward & recognition.
  • zal zien hoe er zo stilaan een authentieke cultuur van reward & recognition zal ontstaan.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe maak ik van onze zelfsturende organisatie een sterk employer brand?

Meer en meer werkgevers evolueren van een top-down cultuur naar een meer zelfsturende organisatie. Maar hoe maak je van zelfsturing een hefboom om nieuwe kandidaten aan te trekken en de huidige medewerkers nog meer te motiveren? Zet de eerste stappen via deze opleiding.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je de manier waarop je zelfsturing stimuleert, inspirerend kan verduidelijken naar al je medewerkers.
  • kan zelfsturende teams motiveren om op een doeltreffende manier nieuwe kandidaten aan te trekken.
  • weet hoe je erin slaagt om net die kandidaten te selecteren die passen in jouw zelfsturende organisatie.
  • weet hoe je van zelfsturing dé motor kan maken die zorgt voor duurzaam employee engagement.
  • zal geïnspireerd zijn door andere voorbeelden van zelfsturende organisaties.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe creëer ik een enthousiasmerende post-COVID werkomgeving?

Dankzij corona moet elke werkgever zich een stuk gaan heruitvinden. Hoe bouw je een werkomgeving waar de good practices van voor corona samensmelten met die van tijdens de pandemie? Laat je inspireren in deze opleiding.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je bij je medewerkers in kaart brengt hoe zij de ideale werkomgeving zien.
  • zal een slim evenwicht kunnen vinden tussen de fysieke en de digitale werkplek.
  • zal zijn structuren en processen duurzaam kunnen aanpassen aan de post-corona context.
  • begrijpt hoe je die verandering ook inspirerend en duidelijk communiceert naar alle medewerkers.
  • zal erin slagen om een future-proof werkomgeving te bouwen waar medewerkers hun engagement willen tonen.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe design ik onze people processen mét onze teams?

In tijden van verandering moeten ook je people processen mee evolueren. Werkgevers hebben er baat bij om zulke bijsturingen te doen in co-creatie met de medewerkers. Maar hoe design je je people processen met je teams? Leer het hier in deze opleiding.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet hoe je de huidige employee experience rond de verschillende people processen in kaart brengt.
  • kan de inzichten benutten om te bepalen welke people processen met prio moeten bijgestuurd worden.
  • kent de methode om design workshops te organiseren met de medewerkers centraal.
  • weet hoe je veranderingen in je processen doet omarmen via interne communicatie.
  • zal deze co-creatie methode willen benutten om ook op langere termijn het people beleid te blijven bijsturen.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe stem ik onze HR-processen af op onze bedrijfsstrategie?

Elke werkgever heeft wel eens nagedacht over een bedrijfsstrategie én over een people strategie. Maar vaak is de people strategie onvoldoende afgestemd op het halen van de bedrijfsstrategische doelen. In deze opleiding leer je hoe je die afstemming verbetert.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet welke people processen cruciaal zijn om je bedrijfsstrategie te realiseren.
  • kan in kaart brengen waar die people processen onvoldoende afgestemd zijn op de bedrijfsstrategie.
  • kent de methode om die people processen te hertekenen met en voor de medewerkers.
  • weet hoe je de aangepaste people processen kan doen omarmen via sterke veranderingscommunicatie.
  • zal zich gemotiveerd voelen om een cultuur te creëren waar people processen steeds meer afgestemd raken op de bedrijfsdoelen.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingssessie van 4u
975 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

TRAININGSMODULE

Hoe zet ik de juiste events op om mijn employer brand te boosten?

Aantrekkelijke werkgevers bieden graag onvergetelijke ervaringen aan aan medewerkers en kandidaten. Maar hoe organiseer je nu het ideale event dat kandidaten voor je doet kiezen en medewerkers van je doet houden? Leer er alles over in deze opleiding.

Wie deze training gevolgd heeft:

  • weet welk type event het best geschikt is in welke fase van de candidate of employee journey.
  • kan een slim evenwicht kiezen tussen live, digitale of hybride events.
  • kent de tricks om op een kostefficiënte manier toch een mooie experience te bieden.
  • weet welk draaiboek je moet aflopen om geen enkel detail over het hoofd te zien als je een event organiseert.
  • is in staat om van de volgende events met kandidaten of medewerkers een absolute bom te maken.

Voor groepen van 2 tot 10 personen
Trainingsessie van 3u
750 EUR (extra korting via KMO-portefeuille)

    Inschrijven voor nieuwsbrief

    Hey, ik ben van

    Schrijf me in op