Homepage
Cases
No items found.

DE 24 UUR VAN DE LOGISTIEK: EEN JOBEVENT VOOR DELHAIZE, DE KLOK ROND.

Dit hebben we gedaan

Creatie van rekruteringsconcept, (on- en offline) uitrol van communicatiecampagne en landingspagina, uitwerking van het rekruteringsevent

De uitdaging

Delhaize is trots op haar steeds groeiende logistieke werking. Gevolg: ze hebben veel logistiek talent nodig om de verschillende distributiecentra draaiende te houden.

Écht veel talent. Want met honderden dagelijkse leveringen naar meer dan 800 winkels en duizenden medewerkers achter de schermen, is het essentieel om de juiste mensen aan te trekken. Dat vroeg dus om een opvallende en activerende campagne.

Het doel: awareness creëren over Delhaize als werkgever in de logistieke wereld én sollicitaties genereren, specifiek voor de functies in de distributiecentra en ondersteunende logistieke diensten. 

Denk daarbij aan teamcoördinatoren, operations coördinator, dispatchers, techniekers en chauffeurs. Gegeerd volk op de arbeidsmarkt? Zeker weten. 

Delhaize is al partner van Insilencio sinds 2016 en klopte ook voor deze vraag met plezier bij ons aan.

HET IDEE

Logistiek, dat stopt nooit. Een distributiecentrum draait 24/7. Non-stop. Dus dachten we: beeld je in dat we een jobevent organiseren dat non-stop bolt, net zoals de logistiek?

Zo kwamen we met het concept "24 uur van de logistiek" op de proppen: een jobevent dat nooit stilvalt. Kandidaten krijgen een unieke blik achter de schermen van Delhaize, op het moment dat dit voor hen het beste uitkomt.

DE AANPAK

We stonden in voor de volledige conceptontwikkeling, strategie en contentproductie. Van de eerste creatieve insteek tot de praktische doorvertaling in communicatie en eventbeleving. Een allround employer branding campagne, afgestemd op de doelgroep en hun leefwereld.

  • Een overtuigend creatief concept: Van het 24u-concept tot de tone of voice en visuele stijl.
  • Het draaiboek stond garant voor een geweldige event experience: een rondleiding, speeddates met recruiters, een quiz, een hapje en een drankje én uiteraard de kans op een contract. Niet voor niets hebben we de “24 uur van de logistiek” omgedoopt tot het snelste, langste en leukste jobevent van België.
  • Een slimme campagnemix:
    • Online marketing: targeted online bannering, Google Display, Meta campagnes, Snapchat.
    • Out-of-home & print: billboards, bushokjes, winkelposters, lijncampagnes, ‘De Zondag’.
    • Jobplatformen: Stepstone, Indeed, VDAB, Jobat en de eigen jobsite.
    • De owned media van Delhaize: digital screens in winkels, interne posters.
    • Landingspagina & flow: centrale inschrijfpagina via Typeform met geautomatiseerde opvolging via e-mailflows.
  • Tal van eventmaterialen: badges, signalisatieborden, beachflags, tafelvlaggen, aankleding, aftermovie en nog veel meer.

Wat het écht bijzonder maakte? Het was een event voor en ook door de logistiek. Collega’s van Delhaize namen zelf het voortouw, van de rondleidingen tot de speeddates. Ambassadeurschap in volle actie!

DE IMPACT

  • 13.515.247 impressies
  • 664+ kandidaten schreven zich in via het inschrijfformulier
  • 93 geselecteerde kandidaten voor het event 
  • 45 positieve speeddates
  • 11 aanwervingen tijdens of vlak na het event

Samengevat: een eerste editie die we als een groot succes mochten bestempelen, waardoor we ondertussen onze pijlen al op de tweede editie gericht hebben.

DE CONCLUSIE

Dit project combineert het beste van creatieve employer branding met concrete rekruteringsimpact. Bijzonder was de duur van het event - 24 uur lang - wat het toegankelijk maakte voor mensen met verschillende shiften of werkritmes. Daarnaast ontwierpen we een duurzaam concept voor de klant: te herhalen, schaalbaar en breed inzetbaar, met een sterk fundament dat Delhaize de komende jaren kan blijven gebruiken.

Het team

Account management: Katrien Vangansewinkel en Lauréanne Hannes
Strategie: Jonas Heuts
Concept en creatie: Emma Broos, Lise Daes, Nico Hallaert, Heleen Miermans
Campagne: Doorstep
Video en event: Pink Piñata Productions

"We begrijpen dat niet iedereen op elk uur van de dag even makkelijk beschikbaar is. Veel mensen die al in de logistiek sector werken, hebben een job in shiften. Daarom zorgden we dat ons jobevent langer duurt dan een klassiek jobevent. Zo krijgt iedereen de kans om een moment te vinden om langs te komen." – Thomas Camu

Thomas Camu
Employer branding manager @ Delhaize Belgium
No items found.

Ook een uitdaging voor ons?

Contacteer ons

Andere cases die je mogelijk ook interesseren

No items found.