Candidate Experience

Een succesvolle rekruteringscampagne voor "nachtstronauten" bij DHL Express

De aanpak

Starten deden we met een rondleiding in het warehouse en focusgroepen met medewerkers (dat deden we 's nachts, natuurlijk!).En zo kwamen we tot een creatief concept, dat niet enkel stopping power moest creëren, maar ook subtiel verwees naar de doorgroeimogelijkheden (Ga jij ver in de nacht?) voor de ervaren doelgroep.

Dit concept vertaalden we door naar een landingspagina, waarbij duidelijkheid scheppen prio was. Het resultaat? Een blik achter de schermen van DHL Express, alsof je ter plaatse een rondleiding krijgt. De jobs, de collega's, de werkplek: het leven zoals het is bij DHL Express, op het scherm tot leven gebracht. Tot slot stelden we een zeer snel en toegankelijk sollicitatieformulier op, om drop-off te vermijden. Via een digitale campagne op Facebook, Instagram en Google, opgezet door onze partner Doorstep, bereikten we de juiste doelgroep.

Dieter
"We zijn heel tevreden over de kandidaten die we via deze campagne over de vloer hebben gekregen. Stuk voor stuk gemotiveerde, ervaren kandidaten, die graag hun carrière willen verderzetten in de nacht bij DHL"
- Dieter Vandeweyer, Recruitment Manager DHL Express

    Inschrijven voor nieuwsbrief

    Hey, ik ben van

    Schrijf me in op