Employer Branding

Iedereen “Leuvt zijn job” bij stad Leuven

De aanpak

Strategie: 

Stad Leuven koos voor een samenwerking met Insilencio omwille van onze onderbouwde manier van werken. Bij Insilencio geloven we namelijk dat we pas goed kunnen vertellen als we eerst goed luisteren. Naar de vraag van de klant, maar ook naar de input van hun medewerkers. Voor een traject als dit starten we bijna altijd met een uitgebreide EVP (employee value proposition) bevraging. Voor stad Leuven gingen we daarvoor letterlijk de straat op, zodat iedereen - van de groendienst tot de bureaumedewerkers - input kon geven. Dit vulden we aan met focus- en stuurgroepen met directieleden en leidinggevenden. 

Creatie: 

Een sterke strategie die vanuit de organisatie komt, leidt tot eenvoudige creatie die klopt. Na onze analyse werden er een paar dingen al snel duidelijk voor ons: 

  1. De medewerkers zijn enorm trots op het werk dat ze doen. 
  2. Het werknemersbestand van stad Leuven is een exacte weerspiegeling van onze samenleving
  3. Het employer brand moet iedereen kunnen aanspreken en overtuigen om voor een job bij stad Leuven te kiezen. 

Met zulke learnings op zak is één ding zeker: less is more. Zo gezegd, zo gedaan en het employer brand “I leuv mijn job” werd dé speelse en directe verwijzing naar de lokale trots en gemeenschapszin van stad Leuven. We voegden er nog een laag authenticiteit aan toe met campagnebeelden van echte medewerkers on-the-job. Het resultaat: een eenvoudig maar herkenbaar verhaal dat met trots wordt uitgedragen en een employer brand concept dat naadloos aansluit bij de merkidentiteit van de stad.

 

Het team

Managing Partner en rasechte Leuvenaar Jonas Heuts zette de strategische lijnen uit.
Client Lead Katrien Vangansewinkel zorgde dan weer voor een fantastische samenwerking en uitvoering van de volledige campagne.
Creatief team van dienst:
Design: Nico Hallaert, Kim Herman en Emma Broos
Copy: Ringo Van Oost en Lise Daes

Van een eenvoudige boodschap tot een stadsbrede beweging, wij weten hoe je een merk bouwt dat mensen niet alleen zien, maar ook voelen. En dat is precies wat employer branding moet doen. 

Wil jij ook zo’n employer brand? We helpen je graag verder!

LEUVEN STREET full size-1224 groot
"Wat een aangename en dynamische samenwerking! Jullie betrokkenheid en expertise waren voelbaar in elke stap. Dankzij jullie flexibiliteit en creativiteit haalden we samen het maximale uit onze eerste employer brand-campagne. We leuv it!"
- Sofie Pues - Communicatieadviseur stad Leuven

    Inschrijven voor nieuwsbrief

    Hey, ik ben van

    Schrijf me in op