Employer Branding

NMBS toont haar medewerkers

De uitdaging

Bij NMBS werken 18.000 mensen. Diversiteit is er dus zeker en vast. Toch kan het nog beter. NMBS wil een afspiegeling zijn van haar klanten. Daarom zijn diversiteit en inclusie absolute topprioriteiten. Maar dat is geen evident verhaal om te brengen. Dat verhaal moet je natuurlijk op een authentieke en geloofwaardige manier vertellen. Met de nodige nuance en voldoende diepgang, zonder het onderwerp te zwaar te maken.

De aanpak

Een verhaal op een authentieke en geloofwaardige manier in de kijker zetten, dat is helemaal ons ding. En dus gingen we bij de NMBS medewerkers op zoek naar een antwoord op de vraag: 'Wat is jouw ding?' Printplaat of rockplaat, hoodie of kepi, stand-up comedy of rap, ... Er waren vooral geen foute antwoorden. Zo ontstond een mooie landingspagina waarop we een aantal ambassadeurs aan het woord lieten in een podcast. We geloofden er echt in dat op die manier de verhalen tot hun recht zouden komen. Op social media lanceerden we de diversiteitscampagne met een humoristische toets. Stopping power verzekerd.

De impact

En die stopping power heeft gewerkt. De campagne had een heel hoge click through rate en ook de podcasts werden goed onthaald. Maar het gaat veel verder dan dat. NMBS wil vooral dat iedereen zich thuis voelt en dat iedereen kan laten zien waar die goed in is. Ze zijn al op de goede weg, maar het kan altijd beter. En ze zullen absoluut blijven inzetten op diversiteit en inclusie.

IMG
"Een positieve, opvallende en fun campagne voor een breed publiek, die onze collega’s toont in al hun diversiteit aan persoonlijkheden en talenten. Met die challenge klopten we aan bij Insilencio. En ze sloegen meteen de nagel op de kop."
- Marieke Arnou, Diversity & Inclusion Expert

    Inschrijven voor nieuwsbrief

    Hey, ik ben van

    Schrijf me in op