Employer Branding

TVH rolt de rode loper uit voor kandidaten én medewerkers.

De aanpak

Geen sterk merk zonder sterke identiteit, dus eerst hebben we in kaart gebracht waar TVH als werkgever met glans in slaagt. En ook waarin ze nog kunnen verbeteren. Na tal van intakes en workshops (en toegegeven, ook minder formele “koffiemachinegesprekken”) kwamen we samen tot de vaststelling dat deze 3 ijzersterke elementen eruit sprongen:

1) TVH is in hun markt een duurzame speler. Werken bij TVH, dat betekent dat je jouw steentje bijdraagt aan een duurzame toekomst. Hoe? Door machines lang(er) in leven te houden met reserveonderdelen en tal van professionele diensten.

2) Bij TVH blijf je groeien. Je komt terecht in een warme community die er alles aan doet om jouw carrière te laten groeien en bloeien, met aandacht voor fysieke en mentale gezondheid.

3) Een no-nonsense mentaliteit. Handen uit de mouwen, niet te veel gedoe, maar samen recht op ons doel af. 

Met die kernboodschappen onder de arm, was het tijd voor de creatieve saus. Het doel: een authentieke employer brand story die we internationaal konden uitrollen. Een verhaal dat dus ook in die 81 filialen van Nieuw-Zeeland tot Canada haar werk zou doen.

 

 

Bij TVH gaat alles goed vooruit, dus een sprintweek in hun hoofdkantoor zagen ze helemaal zitten. 5 volle dagen brainstormen, afstemmen, finetunen, schetsen, vloeken, opnieuw afstemmen, keuzes maken, lachen en … landen! Want na die sprintweek lag er een employer brand waar iedereen het echt warm van kreeg: “Every single part counts”.

En zoals dat hoort met krachtige concepten, hangen er 2 laagjes aan vast:

  • Élk aspect van élke collega mag er zijn. Daarom gingen we op zoek naar “de mens achter de collega”. Als je op zoek bent naar hondenliefhebbers, tatoeëerders of alpacakwekers: rep je naar Waregem! 
  • Élke collega levert een waardevolle bijdrage aan het TVH-verhaal. Want een groot, internationaal bedrijf als TVH staat of valt bij het bewustzijn dat elke collega, met eender welke rol, een belangrijke schakel in het proces is. Want zo gaat en blijft de machine draaien.

Een nieuw werkgeversverhaal lanceer je maar beter eerst intern, dus al die antwoorden die binnenrolden op onze vraag: “wat is jouw passie?” goten we samen in de rode TVH-loper: van de parking tot de voordeur. Yes, every single part counts! 

Naar buiten toe maakten we dankbaar gebruik van hun enorm grote loods langs de E17; betere plekken in België om een billboard te plaatsen, kan je nauwelijks vinden. Ook heel wat bushokjes en treinstations kregen een nieuw TVH-jasje. Zelfs in de cinemazalen en op radiozenders in Oost- en West-Vlaanderen was te zien en te horen dat bij TVH elk onderdeel telt. 

Op Facebook, Instagram, Twitter en TikTok mocht de hele wereld zien dat TVH op zoek is naar scrollers, netflixers, motorcrossers, dansers en tweeps die uitblinken in logistiek, IT, techniek, sales of digital.

 

"De collega's van Insilencio hebben zich helemaal ondergedompeld in onze cultuur en kwamen met creatieve voorstellen, die daar helemaal bij aansloten. We kregen heel veel complimenten met de campagne, zowel intern als extern."
- Isabelle Van De Voorde - Internal Communication & Employee Experience Manager
 

    Inschrijven voor nieuwsbrief

    Hey, ik ben van

    Schrijf me in op